Raport dot. życia w sieci, część 2: Dalszy wzrost w kwestii posiadania i wykorzystania urządzeń

shutterstock_457306177+(1).jpg

W TEJ SERII POSTÓW NA BLOGU PRZYJRZYMY SIĘ WYNIKOM BADAŃ DOT. ZWYCZAJÓW EUROPEJSKICH 14–16 LATKÓW ZWIĄZANYCH Z ŻYCIEM W SIECI ZLECONYCH PRZEZ ASK4 NA POCZĄTKU 2017 R.

Przedstawimy pięć charakterystycznych cech przyszłych mieszkańców mieszkań studenckich oraz mieszkań budowanych pod wynajem, które są obecnie w planach na rok 2020.

CZĘŚĆ DRUGA: DALSZY WZROST W KWESTII POSIADANIA I WYKORZYSTANIA URZĄDZEŃ

Europejscy nastolatkowie mają w swoich domach średnio prawie 10 bezprzewodowych inteligentnych urządzeń i systemów. Niemal wszyscy posiadają smartfony, a większość ma urządzenia komputerowe (laptopy, tablety) — zwykle w swoich pokojach. Ponad połowa posiada inteligentne telewizory (Smart TV), natomiast jedna trzecia posiada inne inteligentne urządzenia oraz systemy rozrywki, takie jak bezprzewodowe drukarki, urządzenia Chromecast oraz głośniki Sonos.

Screen Shot 2018-01-15 at 13.55.34.png

Liczby te stają się jeszcze bardziej wyraziste, gdy przyjrzymy się tylko europejskim nastolatkom, którzy planują studia. Te 14–16 latki mają średnio w domach 10,4 inteligentnych urządzeń lub systemów, w porównaniu z 8,5 w przypadku tych osób, które nie zamierzają pójść na uniwersytet. Częściej posiadają również inteligentne urządzenia i systemy rozrywki.

A JEŚLI JUŻ MAJĄ DOSTĘP DO URZĄDZEŃ, TO KORZYSTAJĄ Z NICH... BARDZO INTENSYWNIE.

Prawie wszyscy ankietowani nastolatkowie codziennie korzystają ze smartfonów, a niemal trzy czwarte z nich każdego dnia korzysta z inteligentnych telewizorów i komputerów. Dodatkowo połowa z nich codziennie korzysta z inteligentnych urządzeń i sprzętów, takich jak Chromecast, Now TV, Sonos, Amazon Echo i innych systemów sterowania domem.

Jest to pokolenie wychowywane z możliwością dostępu do wielu połączonych ze sobą urządzeń bezprzewodowych. To pierwsze pokolenie, które nigdy nie znało Internetu jako czegoś innego niż zawsze dostępna i szybka usługa.

ŁĄCZA

> Pobierz i przeczytaj pełny Raport dot. życia w sieci tutaj.
> Dowiedz się więcej o jedynym w swoim rodzaju rozwiązaniu internetowym firmy ASK4 dla budynków z wieloma lokatorami tutaj.

 ___

Wszystkie statystyki pochodzą ze zleconego przez firmę ASK4 badania dotyczącego życia w sieci przeprowadzonego przez agencję Red Brick Research wiosną 2017 roku (chyba że określono inaczej). Ankieta została wypełniona przez 3067 14–16 latków we wszystkich regionach Wielkiej Brytanii, Niemiec i Hiszpanii.

download+(2).png